Doornroosje
Doornroosje
loader

INFO

FAQ

Algemeen

Hoe oud moet ik zijn?

 

Toegang algemeen:  Onder 16 jaar: begeleid door een volwassene (18+).
Toegang dance-avonden: 16 jaar en ouder.
Alcohol (elk percentage): 18 jaar en ouder.
Tabak: 18 jaar en ouder.
Identificatieplicht: Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouder daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.
Doornroosje = Merleyn?

Nee. De rechtspersoon van poppodium Doornroosje is Stichting Doornroosje. Bij poppodium Merleyn is dat Stichting Doornroosje Twee. Beide zijn financieel zelfstandig en hebben hun eigen personeel. De bijzondere samenwerking ontstond toen Merleyn in een eerdere opzet niet levensvatbaar bleek. Doornroosje vindt een Nijmeegs poppodium met de schaal van Merleyn belangrijk en probeert het te behouden door haar kennis en faciliteiten in te zetten. Dit is zichtbaar in de gedeelde publiciteit en kaartverkoop via de Doornroosje website.

Waar is het concert/feest?

Activiteiten van Doornroosje kunnen plaatsvinden op o.a. deze locaties in Nijmegen:

In de agenda en op de detailpagina van de show wordt de locatie aangegeven.

Hoe laat begint/eindigt het?

Op de detailpagina van de event vind je de openingstijd (van deur en kassa) en de starttijd (van de eerste act of band). Klik hiervoor op de event in de agenda. Bij dancefeesten kan een eindtijd worden vermeld, of een tijd waarna je niet meer binnen mag. Bij concerten ligt de eindttijd niet exact vast. We proberen wel met het openbaar vervoer rekening te houden. Als er meerdere acts zijn, hebben we richttijden voor start- en einde van elke act, maar daar kan om diverse redenen van worden afgeweken. Daarom vermelden we deze tijden niet. Neem contact met ons op over het tijdschema als het echt belangrijk is.

Kan mijn rolstoel binnen?

Zowel de Rode als Paarse zaal van Doornroosje zijn toegankelijk voor rolstoelen. Bezoekers in een rolstoel kunnen als eerste het pand binnen en mogen daartoe vooraan in de rij aansluiten.

Er zijn voor rolstoelen toegankelijke toiletten aanwezig. De bars hebben geen verlaagd deel en er is geen rolstoelplatform. Bij een uitverkocht concert is optimaal zicht op het podium niet te garanderen, de beste positie is rechts of links voor het podium (niet in het midden).

Buiten Doornroosje kunnen de mogelijkheden afwijken.

Is er een garderobe?

Doornroosje heeft een gratis bewaakte garderobe, waar tassen en waardevolle spullen veilig zijn. Op de andere locaties verschillen de mogelijkheden.

Mag ik fotograferen (of filmen)?

Je mag foto’s en filmpjes maken met je mobieltje of pocketcamera/-camcorder, als je artiesten en bezoekers daarmee niet hindert. Fotograferen of filmen met (semi) professionele apparatuur (o.a. met afneembare lens) is niet toegestaan.

Je kunt hiervoor eventueel wel toestemming vragen. Stuur hiervoor een mail naar info@doornroosje.nl. Als de accreditatie wordt verleend, dan kun je je aan de kassa melden voor een armbandje, zodat de toestemming duidelijk is. Algemene regel: opnames alleen tijdens de eerste drie nummers, en zonder flits. Onze huisfotografen hebben bepaalde privileges, maar ook voor hen gelden restricties.

Hoe meld ik me aan/af voor de nieuwsbrief?

Als je een websiteaccount aanmaakt om kaarten te kunnen kopen, kun je de optie om de nieuwsbrief te ontvangen aan- of uitvinken. Je kunt later opnieuw inloggen en je accountgegevens aanpassen, ook de e-mailoptie.

Je kunt ook direct vanaf de homepage je inschrijving of uitschrijving doen. Als je al een websiteaccount hebt, dan wordt de de in-/of uitschrijving daaraan toegevoegd. Als je nog geen account hebt, dan wordt er een aangemaakt, met alleen je e-mailadres en inschrijving. Wanneer je later ook kaarten wilt kopen, dan wordt er gevraagd om de rest van de accountgegevens aan te vullen. Als je vanaf de website in- of uitschrijft, ontvang je een e-mail met een link om de wijziging te bevestigen.

De nieuwsbrieven zelf bevatten een link waarmee je snel kunt uitschrijven.

Hoe bied ik een band/DJ/concept aan?

Stuur een mail naar info@doornroosje.nl. Je bericht wordt aan de juiste medewerker doorgegeven. Vanwege het grote aantal aanbiedingen is het niet altijd mogelijk om (binnen een redelijke termijn) te antwoorden. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er niet veel ruimte is in het programma, maar als je echt iets goeds hebt: go for it!

Hoe vraag ik een baan/stageplek?

Stuur een mail naar info@doornroosje.nl. Kijk eerst even op onze pagina’s met Nieuws en Vacatures.

Kan ik een ruimte huren?

Zeker. Er kan veel, mits ons eigen programma ruimte biedt. Neem contact met ons op om jouw wensen met onze mogelijkheden af te stemmen. Gebruik hiervoor ons contactformulier.


Meer info – Doornroosje

Meer info – Merleyn
Meer info – Openluchtheater De Goffert

Hoe meld ik een klacht/vraag/opmerking?

Stuur een e-mail, of gebruik de postadressen, telefoonnummers van Doornroosje of Merleyn.

Waar vind ik meer informatie?

Gebruik het contactformulier, of de postadressen, telefoonnummers of faxnummers van Doornroosje of Merleyn om je vragen te stellen. Zie ook de pagina’s over:

Doornroosje
Merleyn
Oefenruimtes nijmegen
Openluchttheater De Goffert
Roos van Nijmegen
Fortarock
Tickets kopen
Klachten
Privacy

Wat doen jullie met gevonden voorwerpen?

Wij bewaren gevonden voorwerpen twee weken in Doornroosje of Merleyn. De vraag of we jouw voorwerp hebben gevonden kun je het beste stellen via e-mail. Na vier weken brengen we gevonden voorwerpen naar de gemeente. Hier kun je kijken of jouw voorwerp bij de gemeente is.

Kan ik zitten?

Doornroosje heeft geen echte zitplaatsen, maar als je niet lang kunt staan, dan kunnen we een kruk voor je klaarzetten. Voor wie zitten noodzakelijk is, is er de mogelijkheid dit (tot drie dagen voor de show) aan ons laten weten via het contactformulier. Het aantal is beperkt en voor reserveren geldt dus: zo lang de voorraad strekt.

Kaartverkoop

Waar kan ik kaarten kopen?

Je kunt op drie locaties tickets kopen voor onze events: aan de kassa, op een aantal voorverkoopadressen en op deze website. Bij bepaalde gelegenheden verkopen de artiesten of hun management ook kaarten via hun kanalen. Bij gezamenlijke producties verkoopt de co-producerende organisatie mogelijk ook kaarten via haar kanalen. Voor sommige shows verkoopt alleen de externe organisator kaarten. Meer informatie

Hoe werkt online kopen?

Dit wordt uitgelegd op onze pagina Tickets kopen.

Wat zijn e-tickets?

Na een online aankoop krijg je een e-mail, met een PDF-bijlage voor elke gekochte kaart: de e-ticket. Breng een afdruk mee. Op de e-ticket staan twee codes. Als je meerdere kaartjes hebt, dan hebben die namelijk dezelfde transactiecode, maar ook een eigen unieke code. Dat is de barcode die wordt gescand bij de ingang. Is de ticket voor de juiste show, en nog niet eerder gescand, dan mag je door. Houd de codes scanbaar: pas op met vouwen, vuil en vocht. Scannen van telefoon lukt alleen als de resolutie goed is en je het scherm helder maakt. Als je geen afdruk van de e-ticket kunt meenemen, geef dan het transactienummer en je naam aan de kassamedewerker. 

Kan ik reserveren?

Nee. Je kunt je kaartje wel vooraf kopen.

Geen link voor tickets. Wat nu?

Kaartverkoop wordt in dit geval niet door Doornroosje gedaan. Waarschijnlijk is dit een verhuur-activiteit en doet de huurder/organisator de kaartverkoop. Mogelijk zijn er alleen kaarten aan de kassa op de dag zelf. Zie de detailpagina van de show voor meer informatie.

Uitverkocht. Wat nu?

De algemene regel is: als er online geen kaarten meer zijn, dan zijn ze op. Wij houden geen kaarten apart voor voorverkoop of aan de kassa.

Alleen bij incidentele dance-avonden zijn er na uitverkopen van de online tickets nog enkele kaarten verkrijgbaar aan de deur. Hou de website in de gaten. Zie ook ons Ticket forum.

Is er een wachtlijst?

Nee. Wij zouden de correcte verwerking daarvan niet kunnen waarmaken. Zeker niet als er pas op een laat tijdstip kaarten vrijkomen. Wel hebben we een Ticket forum.

Hoe krijg ik mijn kaarten?

Als je online koopt, ontvang je per mail e-tickets in pdf-formaat. Als je aan de kassa koopt, krijg je een kassabon met barcode. Voorverkoopadressen geven een afdruk van de e-ticket.

Hoe check ik mijn aankopen?

Login (via het menu) en ga naar Mijn account. Daar vind je jouw ‘Bestelhistorie’. Je ziet alle geslaagde aankopen van de ingelogde account. Soms duurt het even voordat je aankoop hier verschijnt. Dat komt door de manier waarop betalingen verwerkt worden. Achter niet-verlopen aankopen vind je een link om de tickets opnieuw te laten sturen. Neem contact met ons op, als er iets mis is.

Ik heb geen e-ticket. Wat nu?

Na afronden van de aankoop wordt automatisch een bevestiging per e-mail verstuurd. Die komt normaliter binnen enkele minuten aan. Zie Wat zijn e-tickets?

Soms komt een e-ticket niet aan door een overvolle inbox of een spamfilter. Wat je daaraan kunt doen, hangt af van je e-mailprogramma. Soms kun je doornroosje.nl aan de vertrouwde adressen toevoegen, of vind je de e-mail terug in de map met ongewenste berichten.

Als je e-ticket is geblokkeerd of per ongeluk is gewist, ga dan naar Mijn account. Boven je e-mailadres vind je: ‘Bestellingen bekijken’. Klik, en je ziet al je aankopen. Zo kun je vaststellen of je aankoop is gelukt. Waar de opvoering nog niet is geweest, vind je een hyperlink om automatisch een kopie van de e-ticket te laten sturen.

Op je accountpagina kun je ook je e-mailadres wijzigen. Als je daarna de e-ticketkopie opvraagt, komt deze op het nieuwe adres aan. Zie Hoe check ik mijn aankopen? en Hoe beheer ik mijn account?

Aan de kassa kunnen we kaarten ook vinden op transactiecode of naam. De transactiecode vind je in de e-mail, op het bankafschrift of bij ‘Bestellingen bekijken’. Er kan om een identiteitsbewijs gevraagd worden.

Kan ik annuleren?

Nee. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Je profiteert onmiddellijk van de gereserveerde plaats, dus bedenktijd is niet van toepassing. Annuleren en geld teruggeven is arbeidsintensief en foutgevoelig. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen als een show niet doorgaat als aangekondigd dan wordt de vervangende show of terugbetaling aangeboden.

Mag ik kaarten doorgeven?

Ja. Na aankoop is de kaart van jou, dus je mag hem ook weggeven. Je mag kaarten echter niet verkopen voor een hoger bedrag, of ze elders online aanbieden. Doornroosje bemiddelt niet bij het doorgeven van kaarten, maar we hebben wel een Ticketforum.

Bij e-tickets is, ter beveiliging van het online kopen, legitimatie vereist. Die wordt normaliter alleen bij twijfel gevraagd. Als de koper er niet is, of zijn identiteit niet kan aantonen, dan kan een e-ticket worden geweigerd.

Kan ik waardebonnen inzetten?

Op dit moment worden waardebonnen (zoals de Podium Cadeaukaart) niet geaccepteerd aan de kassa of online.
Bij onze voorverkoopadressen kunnen andere betalingsmogelijkheden gelden dan bij onze eigen kassa.
Zie voor meer informatie over deze adressen: www.doornroosje.nl/tickets-kopen.

 

Krijg ik CJP-korting?

CJP-korting is alleen verkrijgbaar voor shows in Doornroosje en alleen aan de kassa (meer informatie). Online kun je niet met CJP-korting kopen, omdat we je kaart en je tegoed niet kunnen controleren. De korting kan ook niet achteraf worden geclaimd. De kortingskaart is een aparte kaartsoort, die online niet beschikbaar is.

Hoe beheer ik mijn account?

Ga via het menu naar ‘Login’. Daarna kun je bij ‘Mijn Account’ je wachtwoord of persoonsgegevens wijzigen, en je geslaagde aankopen inzien. Je kunt ook jouw account opheffen en jouw gegevens laten verwijderen. Gebruik het contactformulier als je vragen hebt over je account.

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

We lossen dit op. Log eerst in via het menu, en kijk bij ‘Mijn account’ of de aankoop in jouw bestelhistorie staat. Dat duurt soms even. Is het mis, neem dan contact met ons op. Meld zo mogelijk de foutmelding en het transactienummer. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt een e-mail met een toelichting. We storten het geld terug, maar om de kaarten te krijgen moet je de aankoop herhalen. Stuur ons een bericht via het contactformulier als je twijfels hebt over je aankoop.

De show is afgelast/verzet. Wat nu?

Als een opvoering afgelast, of aanzienlijk gewijzigd wordt nadat je een kaartje hebt gekocht, dan heb je recht op restitutie. Wij sturen een e-mail naar alle online kopers en leggen de procedure uit. Als we je rekeningnummer kennen, dan wordt je geld teruggestort. Neem anders contact op. Als we een vervangende datum aanbieden, en je daar mee instemt, dan wordt je ticket omgezet. Anders krijg je het geld terug. Heb je een kaartje gekocht op een officieel voorverkoopadres, vraag dan daar om restitutie. Onze resellerlijst vind je op de Tickets kopen pagina.

Waarom een verwerkingstoeslag?

Bij het aanbieden van online aankopen horen onkosten die voor de koper niet direct zichtbaar zijn. De website en het kaartverkoopsysteem kennen hosting- en servicekosten en moeten voortdurend actueel gehouden worden. De beveiliging van de communicatie brengt verdere kosten met zich mee. Van elke betaling gaat bovendien een deel naar het betaalplatform (het bedrijf dat de afhandeling tussen website en betaalmiddel beheert), de eigenaar van het betaalmiddel (bijvoorbeeld iDEAL of de creditcardmaatschappij), en de bank die de betalingen verwerkt. Verder moet het een en ander administratief worden verwerkt en is er ook een helpdesk nodig om er voor te zorgen dat vragen en klachten netjes worden opgelost. Sommige kosten verschillen per transactie, en andere niet, maar voor de eenvoud en duidelijkheid berekenen wij een vast percentage van het aankoopbedrag om deze kosten te dekken.

prev next blijf op de hoogte
filter
  • Genre
  • Dance
  • Concert
  • Divers
  • Locatie
  • Doornroosje
  • Merleyn
  • Overige
  • Maand
  • jul
  • aug
  • sep
  • okt
  • nov
  • dec
  • jan
  • feb
  • mrt
  • apr
  • mei
  • jun
Archief
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005
  • 2004
  • 2003
  • 2002
  • 2001
  • 2000
  • 1999
  • 1998
  • 1997
  • 1996
  • 1995
  • 1994
  • 1993
  • 1992
  • 1991
  • 1990
  • 1989
  • 1988
  • 1987
  • 1986
  • 1985
  • 1984
  • 1983
  • 1982
  • 1981
  • 1980
  • 1979
  • 1978
  • 1977
  • 1976
  • 1974
  • 1969

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de Doornroosje nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

verzonden

Cookie

Wij maken gebruik van cookies om je website- bezoek 'slimmer' te maken en omwille van statistieken.

Door op 'OK' te klikken ga je hiermee akkoord.