De Amerikaanse Emma Ruth Rundle schrijft bloedmooie poëtische nummers, verpakt in slepende soundscapes die ergens tussen folk, postrock en ambient in zitten. Minimalistisch maar tegelijkertijd doordrenkt van emoties en zware, duistere geluiden. Momenteel maakt ze faam als solo artieste, maar ze was ook het creatieve brein achter de bezwerende postrockband Red Sparowes en Marriages.
Inmiddels heeft Emma Ruth Rundle vier albums onder haar eigen naam uitgebracht. In het coronajaar 2020 bracht ze samen met de Amerikaanse sludgemetal meesters van Thou het indrukwekkende album ‘May Our Chambers Be Full’ uit. Een duister werkstuk van ongekende schoonheid dat door merg een been gaat. Onlangs bracht ze de video ‘Return’ uit dat ook op het nieuw te verschijnen album ‘Engine of Hell’ staat. Het nummer staat in schril contrast met het voorgaande album. Het is zeer persoonlijk en intiem, begeleid door alleen een piano. Een prachtig, duister en verstild nummer. Een voorbode van wat komen gaat. De muziek van Emma Ruth Rundle in deze vorm leent zich live dan ook uitstekend voor een speciale locatie. De Stevenskerk heeft al vaker bewezen precies zo’n locatie te zijn.
De experimentele celliste Jo Quail betovert het publiek door haar elektronische cello te ‘loopen’ en te combineren met atonale en rijke orkestratie, op een bed van percussie.