Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vragen over Coronamaatregelen

Bij het organiseren van evenementen zijn wij momenteel verplicht om een Coronatoegangsbewijs te vragen. Je hebt daarbij de QR code in de CoronaCheck-app én je ID nodig. Andere test- of vaccinatiebewijzen, zoals een e-mailbevestiging of je gele vaccinatiepaspoort worden niet geaccepteerd.

We proberen zoveel mogelijk shows te laten plaatsvinden. Door steeds veranderende regels in binnen- en buitenland moeten we per show bekijken wat mogelijk is. Zodra we duidelijkheid hebben krijg je als kaarthouder per e-mail alle relevante informatie. Mogelijk komt een mailtje in je spam terecht. Dit kun je voorkomen door info@doornroosje.nl als veilige afzender toe te voegen in je e-mailprogramma.

Dit kan met een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs. Het testbewijs is gratis te verkrijgen via testenvoortoegang.nl. Vervolgens koppel je het bewijs eenvoudig in de CoronaCheck app met je DigiD. Alle informatie vind je op deze pagina.

Ja dat kan. Je hebt wel de officiële QR code via coronacheck.nl nodig. Hier lees je hoe je de print maakt.

Ja, wij controleren bij het scannen van de QR code op legitimatie. Dit mag een paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs zijn.

Mogelijk komt een mailtje in je spam of ‘ongewenste e-mail’, dus kijk eerst daar even. Dit kun je voorkomen door info@doornroosje.nl als veilige afzender toe te voegen in je e-mailprogramma. Hoe je dat doet lees je hier. Je kunt ook op de artiestpagina op onze website kijken voor statusupdates.

Als daar ook nog niets te vinden is vragen we je nog even geduld te hebben, we informeren je zo snel mogelijk.

Op dit moment mogen (binnen)evenementen alleen worden georganiseerd met 75% capaciteit. Eerder aangekondigde shows kunnen meer kaarten hebben verkocht. Eerst geven we bezoekers de gelegenheid om hun ticket te retourneren vanwege het verplichte Coronatoegangsbewijs. Als we daarna nog bezoekers moeten teleurstellen doen we dat op basis van laatst gekochte kaarten. We vragen je even geduld te hebben en laten het zo snel mogelijk weten als duidelijk is welke tickets wel/niet geannuleerd moeten worden.

Ja, er mag weer gedanst worden! Per 25 september 2021 mogen we ook in Doornroosje de 1,5 meter afstand loslaten en hoef je niet meer op een stoel te zitten. Wel zijn we op dit moment nog verplicht om bij binnenkomst om het Coronatoegangsbewijs te vragen.

Op deze pagina vind je alle informatie over het bezoeken van Doornroosje vanuit het buitenland.

Vragen over kaartverkoop

Tickets koop je eenvoudig via deze website of aan de kassa (tijdens evenementen). Bij bepaalde gelegenheden verkopen de artiesten of hun management ook kaarten via hun eigen kanalen. Bij gezamenlijke producties verkoopt de co-producerende organisatie mogelijk ook kaarten via haar kanalen. Voor sommige shows verkoopt alleen de externe organisator kaarten.

Meer informatie over het kopen van tickets vind je hier.

Doorgaans kun je voor onze evenementen maximaal 10 tickets bestellen. Dit kan per evenement afwijken.

Ga naar Mijn Account en log in. Je vind daar alle onder ‘mijn tickets’ alle geslaagde aankopen die je hebt gedaan. Soms duurt het even voordat een aankoop hier verschijnt. Bij alle evenementen in de toekomst vind je een link om de tickets opnieuw te laten sturen.

Meestal is dit op te lossen. Kijk eerst in jouw account of de aankoop daar is terug te vinden onder ‘mijn tickets’. Dat duurt soms even. Gebeurt dit niet, neem dan contact met ons op. Meld zo mogelijk de foutmelding en het transactienummer. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt een e-mail met een toelichting. We storten het geld terug, maar om de kaarten te krijgen moet je de aankoop herhalen.

Na afronden van de aankoop wordt automatisch een bevestiging per e-mail verstuurd. Die komt normaliter binnen enkele minuten aan. Soms komt een e-ticket niet aan door een overvolle inbox of een spamfilter. Wat je daaraan kunt doen, hangt af van je e-mailprogramma. Soms kun je doornroosje.nl aan de vertrouwde adressen toevoegen, of vind je de e-mail terug in de map met ongewenste berichten.

Heb je een account? Log dan in op ‘Mijn account’ via deze website, hier heb je toegang tot al jouw tickets.

Aan de kassa kunnen we kaarten ook vinden op transactiecode of naam. De transactiecode vind je in de e-mail, op het bankafschrift of via ‘Mijn account’. Er kan om een identiteitsbewijs gevraagd worden.

Ja. Na aankoop is de kaart van jou, dus je mag hem ook weggeven. Doornroosje bemiddelt niet bij het doorgeven van kaarten, en is niet verantwoordelijk voor zaken die kunnen misgaan bij het doorgeven. Wij kunnen de geldigheid van een ticket dat je niet direct van ons hebt gekregen, ook niet garanderen. Houd er rekening mee dat derden je kunnen bedriegen bij het doorverkopen van tickets.

Bij sommige shows verkopen we op verzoek van de artiest alleen tickets op naam. In dat geval is het nodig dat de kaartkoper zich kan legitimeren bij binnenkomst.

De algemene regel is: als er online geen kaarten meer zijn, dan zijn ze op. Wij houden geen kaarten apart voor voorverkoop of aan de kassa. We werken ook niet met een wachtlijst.

Er zijn websites actief die tickets voor uitverkochte concerten doorverkopen voor een hogere prijs. Het gaat om tientallen niet-officiële voorverkoopadressen die kaarten opkopen, om ze vervolgens voor een hogere prijs door te verkopen. Deze tickets zijn niet alleen duurder, maar het komt ook regelmatig voor dat deze tickets uiteindelijk helemaal niet geldig zijn. Op social media worden ook regelmatig tickets aangeboden, bijvoorbeeld in Facebook-events van (uitverkochte) concerten. Hierbij is voorzichtigheid geboden! Controleer altijd goed het account van de verkoper en maak nooit zomaar geld over.

Log in op jouw account. Daar kun je jouw wachtwoord of persoonsgegevens wijzigen en je geslaagde aankopen inzien. Je kunt daar ook jouw account opheffen en jouw gegevens laten verwijderen.

Als een evenement afgelast of aanzienlijk gewijzigd wordt nadat je een kaartje hebt gekocht, dan heb je recht op restitutie. Wij sturen een e-mail naar alle online kopers en leggen de procedure uit. Als we je rekeningnummer kennen, dan wordt je geld teruggestort. Neem anders contact op. Als we een vervangende datum aanbieden, en je daar mee instemt, dan wordt je ticket omgezet. Anders krijg je het geld terug.

Dit is helaas niet mogelijk. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is voltooid. Wij kunnen geen tickets terugnemen. Alleen als een evenement niet doorgaat zoals aangekondigd wordt een vervangende datum of terugbetaling aangeboden.

 

Op dit moment worden waardebonnen (zoals de Podium Cadeaukaart) niet geaccepteerd.

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.

CJP-korting is alleen verkrijgbaar voor evenementen in Doornroosje en alleen aan de kassa (open tijdens evenementen). Online kun je niet met CJP-korting kopen, omdat we je kaart en je tegoed niet kunnen controleren. De korting kan ook niet achteraf worden geclaimd.

Alle kosten zijn verwerkt in de prijzen die wij tonen. Daar komen geen extra kosten bij.

Vragen over je bezoek

Bij onze concerten kan sprake zijn van hoge geluidsdruk, daarom raden we aan om altijd gehoorbescherming bij je te hebben. We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu van goede muziek kunt genieten, maar over twintig jaar ook nog. In Doornroosje kun je oordoppen van Thunder Plugs kopen voor €3,- bij automaten naast de garderobe.

Kinderen t/m 13 jaar worden dringend geadviseerd niet zonder bescherming bij optredens aanwezig te zijn. Voor deze kinderen is speciale bescherming (oorkappen) aanwezig. De bescherming is tegen een borg van € 20,- (pin of cash) te verkrijgen bij de garderobe.

 

Doornroosje en Merleyn hebben een gratis bewaakte garderobe, waar tassen en waardevolle spullen veilig zijn. Openluchttheater de Goffert heeft geen garderobe. Op de andere locaties verschillen de mogelijkheden. Voor meer informatie verwijzen we je naar de website van de betreffende locatie.

Op de evenementpagina en je ticket vind je de openingstijden (van deur en kassa) en de aanvangstijd (van de eerste act of band). Voor de meest actuele aanvangstijden raden we je aan om op de dag van het evenement onze website te raadplegen. Bij concerten ligt de eindtijd niet exact vast. Wel proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met het openbaar vervoer. Voor concerten in Merleyn geldt op bepaalde dagen een latere aanvangstijd in verband met de vergunning, waardoor ook de eindtijd later is dan gebruikelijk. Bij ons nachtprogramma wordt de eindtijd doorgaans vermeld op de detailpagina.

Stuur een mailtje naar info@doornroosje.nl met zoveel mogelijk info over hetgeen je bent verloren. Wij kijken voor je bij de gevonden voorwerpen.

Voor concerten van Doornroosje geldt geen minimumleeftijd, tenzij anders vermeld op de desbetreffende evenementpagina op onze website. Bezoekers jonger dan 14 jaar dienen wel begeleid te worden door een volwassene (18+) en worden dringend geadviseerd gehoorbescherming te dragen. Voor ons nachtprogramma geldt doorgaans een minimumleeftijd van 16 jaar. Alcohol en tabak verkopen we niet aan bezoekers jonger dan 18 jaar.

Zowel de Rode als Paarse zaal van Doornroosje zijn toegankelijk voor rolstoelen. Bezoekers in een rolstoel kunnen als eerste het pand binnen en hoeven niet in de rij te staan. Er zijn voor rolstoelen toegankelijke toiletten aanwezig. De bars hebben geen verlaagd deel en er is geen rolstoelplatform. Bij een uitverkocht concert is optimaal zicht op het podium niet te garanderen, de beste positie is rechts of links bij het podium (niet in het midden).

Op de andere locaties kunnen de mogelijkheden afwijken. Meer informatie over toegankelijkheid vind je hier.

Je mag foto’s en filmpjes maken met je mobieltje, als je artiesten en bezoekers daarmee niet hindert. Fotograferen of filmen met (semi-)professionele apparatuur (o.a. met afneembare lens) is niet toegestaan.

Je kunt hiervoor eventueel wel toestemming vragen. Stuur hiervoor een mail naar info@doornroosje.nl. Als de accreditatie wordt verleend, dan kun je je aan de kassa melden voor een armbandje, zodat de toestemming duidelijk is. Algemene regel: opnames alleen tijdens de eerste drie nummers, en zonder flits. Onze huisfotografen hebben bepaalde privileges, maar ook voor hen gelden restricties.

Nee, het is niet toegestaan om zelf meegebrachte consumpties mee naar binnen te nemen.

Het grootste deel van onze evenementen vindt plaats in Doornroosje, op een steenworp afstand van Station Nijmegen op Stationsplein 11. Daarnaast organiseren we evenementen op vele andere locaties in Nijmegen. Op de evenementpagina op deze website wordt de locatie aangegeven. Informatie over alle locaties vind je hier.

Of er zitplaatsen aanwezig zijn, verschilt per concert en per locatie. De meeste evenementen zijn zonder zitplaatsen, tenzij nadrukkelijk vermeld.

Kun je niet lang staan, en wil je graag gebruik maken van een kruk met rugleuning, reserveer deze dan middels dit formulier (tot drie dagen voor de show). Er is slechts een beperkt aantal krukken te verkrijgen, daarom verstrekken wij alleen krukken indien er sprake is van een medische noodzaak.

Algemene vragen

Mogelijk komt een mailtje in je spam of ‘ongewenste e-mail’, dus kijk eerst daar even. Dit kun je voorkomen door info@doornroosje.nl als veilige afzender toe te voegen in je e-mailprogramma. Hoe je dat doet lees je hier. Je kunt ook op de artiestpagina op onze website kijken voor statusupdates.

Wil je als eerste op de hoogte zijn van alle Doornroosje evenementen? Meld je dan aan voor onze e-mail nieuwsbrief! Ontvang je liever nieuwe bevestigingen via Whatsapp? Meld je dan aan voor onze WhatsApp service.

Uitschrijven van de nieuwsbrief doe je eenvoudig via de link onderaan elke nieuwsbrief.